Перші місяці 2021 року стали сприятливими для інформаційного телеканалу «​НАШ». У лютому Рада національної безпеки та оборони України (РНБО) наклала санкції на трансляцію телеканалів 112 Україна, NewsOne та ZIK, що належали Віктору Медведчуку, головному проросійському політику в Україні.

Телеканал Перший незалежний – це остання спроба Медведчука повернутися на українську телевізійну сцену, однак сигнал телеканалу було заблоковано вже через кілька годин після початку його роботи. Тим часом популярність телеканалу «​НАШ» зросла втричі. Він став другим за популярністю новинним каналом в Україні.

Власником телеканалу «​НАШ» є Євген Мураєв, лідер політичної партії «​Наші», що має проросійські погляди. Одним із гасел Мураєва як лідера Наших є те, що «ми [українці] маємо захищати своє» від іноземних впливів, переважно західних. Якщо придивитися, то можна помітити, що мотив зірки в лого партії нагадує радянську чи кремлівську червону зірку.

Мураєв також є колишнім власником NewsOne та був членом партії «За життя» Вадима Рабіновича, яка згодом об’єдналася з партією Медведчука і стала партією «Опозиційна платформа — За життя». Однак у жовті 2018 року NewsOne купив Тарас Козак, близький соратник Медведчука. Перед продажем телеканалу Мураєв вийшов з партії За життя. А вже в листопаді 2018 року відкрив телеканал «​НАШ».

Після звістки про те, що указом глави держави Володимира Зеленського були заблоковані проросійські телеканали, які належать куму Путіна Віктору Медведчуку, 4 лютого під будівлею телеканалу “НАШ” на вулиці Жилянській у Києві зібралися націоналісти. Вони вважають, що команда президента забула закрити ще один канал, якому, за їхніми словами, немає місця в українському медіапросторі.

Радіо свобода розписала чому телеканал НАШ, нічим не відрізняється від вже заблокованих телеканалів Медведчука:

Однією з гостей програми, яка часто виступає на обох телеканалах, є Олена Лукаш, колишня членкиня Партії регіонів та міністр юстиції в уряді Миколи Азарова (2012-2014). Останнім часом вона використовує обидві телевізійні платформи для просування російської вакцини проти коронавірусу «Спутнік V».

19 березня Рада національної безпеки та оборони України (РНБО) запровадила санкції проти 27 осіб, серед яких є колишній президент України Віктор Янукович та колишній прем’єр-міністр Микола Азаров.

Тоді обидва телеканали, і Перший незалежний, і «​НАШ», запросили Азарова як коментатора. 19 березня він заявив в ефірі телеканалу Перший незалежний, що запроваджені проти нього санкції були своєрідною відплатою як політичному опоненту. Крім того, у нього взяв інтерв’ю В’ячеслав Піховшек, який відомий своєю відданістю адміністрації колишнього президента України Леоніда Кучми. Піховшек вибачився за санкції, що запровадила Україна.

Михайло Чаплига, політичний коментатор, який часто виступає на каналах Медведчука, також поширював наративи про «зовнішнє управління» на обох телевізійних платформах. 26 березня він стверджував в ефірі Першого незалежного, що українська влада служить не українцям, а зовнішнім суб’єктам. «Ми маємо справу із зовнішнім управлінням, за що президент України несе особисту відповідальність. Він продав нас усіх у рабство», — заявив Чаплига.

Варто зазначити, представники телеканалу навмисно запрошують гостей, які мають різні точки зору, а під час програм ставлять запитання для обговорення, що неминуче призводять до конфронтації сторін.

Ігор Лапін, колишній народний депутат та ветеран війни, також є частим гостем телеканалу «​НАШ». Зазвичай його запрошують як представника патріотичного крила, щоб зробити ток-шоу більш провокаційними та конфронтаційними. Наприклад, 21 грудня він брав участь у дискусії про війну на Донбасі з Нестором Шуфричем, депутатом від проросійської партії «Опозиційна платформа — За життя».

Зокрема, Шуфрич звинуватив Лапіна в ескалації на Донбасі влітку 2014 року, а також заявив, що влада, яка прийшла після Майдану, «здала Крим». Мета таких дискусій – підірвати авторитет української армії та викликати суспільне розчарування. Ці приклади знову вказують на те, що «​НАШ» використовує виступи патріотично налаштованих громадських діячів у своїх програмах, щоб легітимізувати прокремлівські наративи.

Дуже схожу стратегію використовують російські державні телеканали. Вони запрошують спікерів з України за певну плату, щоб використовувати таких гостей студії як «хлопчиків для биття» та зобразити їх як неврівноважених перед російською аудиторією. Присутність українських спікерів також використовується для представлення пропагандистських шоу як справжньої журналістики.

Джерело